Unforgettable scene in my life (Burmese essay)

                                     



ကၽြန္ေတာ္မေမ႔နိဳင္ေသာျမင္ကြင္းတစ္ခု

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အလယ္၊ဧရာဝတီျမစ္ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ကမ္းမွာတည္ရွိေသာ အထက္ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးအခ်က္အျခာက်ၿပီး ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ႔ မ်ားစတင္ရာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးရဲ႕ အထင္ကရ သမိုင္းဝင္ေနရာမ်ားစြာထဲမွာ မႏၱေလးေတာင္ေတာ္သည္လည္းတစ္ခုအပါဝင္ျဖစ္ပါတယ္။
မႏၱေလး ေတာင္ကို အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ဘုရားဖူးမ်ား ၊ ႏိုင္ငံျခားဧည္႔သည္မ်ား၊ အၿမဲလာေရာက္လည္ပတ္ေလ႔ရွိၾကပါတယ္။ ထို႔အျပင္Visit Myanmar Year, 1996 နဲ႔အတူေမြးဖြားလာတဲ႔ အဂၤလိ္ပ္ဘာသာစကားေလ႔လာသူမ်ိဳးဆက္ ေဟာင္းမ်ားအပါအဝင္ ယေန႔ေခတ္
နိဳင္ငံျခားဘာသာစကားကိုေလ႔လာေနသူေက်ာင္းသား၊သူ တို႔ အတြက္ (ႏိုင္ငံျခားသား/သူ မ်ားႏွင္႔) လက္ေတြ႔ေလ႔က်င္႔ဖို႔ ေလ႔က်င္ေရး စာသင္ခန္း တစ္ခုလည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အသက္ေသြးေၾကာတစ္ခုျဖစ္တဲ႔ဧရာဝတီျမစ္၊စစ္ကိုင္းမင္းဝံေတာင္တန္းႀကီးႏွင္႔ၿမိဳ႔ေတာ္
တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို အထက္စီးမွၾကည္႔ျမင္ႏိုင္တဲ႔ မႏၱေလးေတာင္ေပၚ ေျမြႀကီးႏွစ္ေကာင္ဘုရားဆီသို႔ ႏိုင္ငံျခားသားဧည္႔သည္မ်ားဟာ မင္းဝံေတာင္တန္းႀကီးမ်ားရဲ႕ အေနာက္ဘက္မွာ ပုန္းရိႈးကြယ္ေပ်ာက္သြား
တတ္တဲ႔ ေနမင္းႀကီးကို ၾကည္႔ရႈဖို႔အတြက္ ညေနပိုင္း ေနမဝင္ခင္အခ်ိန္မွီ လာေရာက္လည္ပတ္ေလ႔ရွိၾက
သလို သင္တန္းအသီးသီးမွ ႏိုင္ငံျခားဘာသာ စကား (အထူးသျဖင္႔ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား) ကိုေလ႔လာ
သူေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားသည္လည္း မိမိေလ႔လာလိုက္စားေနေသာဘာသာစကားကို နိုင္ငံျခားသား
/သူ မ်ားနွင္႔ ေလ႔က်င္႔ရန္၊ မိမိနားမလည္သည္မ်ားကို ၎တို႔အား ေမးျမန္းရန္အတြက္ မႏၱေလးေတာင္ေတာ္ဆီကို စိတ္အားထက္သန္စြာ လာေရာက္ေလ႔ရွိပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ထို႔ကဲ႔သို႔အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကို စတင္ကာေလ႔လာသင္ယူခဲ႔ဖူးသူတစ္ေယာက္
ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႔အတန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္းအခ်ိဳ႕သည္ အတန္းမရွိေသာတနဂၤေႏြေန႔ ညေနပိုင္းမ်ားတြင္
စက္ဘီးကိုယ္စီျဖင္႔ စုရပ္ျဖစ္ေသာ မႏၱေလးေတာင္ေျခ ေတာင္ဘက္ျခေသၤ႔ႀကီးႏွစ္ေကာင္ဆီသို႔ ေခြ်းသံရႊဲရႊဲ ျဖင္႔ ညေန ေလးနာရီ ေလာက္ အေရာက္လာၾကပါသည္။ အမွန္တကယ္တြင္ မႏၱေလးေတာင္
သည္ ကၽြန္ေတာ္ ေနထိုင္ေသာေနရာႏွင္႔ အလြန္အလွမ္းေဝးလွပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တက္ေရာက္သင္ယူ
ေနေသာ အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္တန္းႏွင္႔လည္း မနီးလွပါ။ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္မွ မႏၱေလးေတာင္သို႔ စက္ဘီးျဖင္႔တစ္နာရီေက်ာ္ နင္းရပါသည္။ ေတာင္ေျခသို႔ေရာက္လွ်င္ စက္ဘီးကို ဆိုင္တစ္ဆိုင္
မွာအပ္ကာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔အတူေတာင္ေပၚသို႔ေျခလွ်င္တက္ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ လမ္းတြင္ဘီး
ေပါက္၍ျဖစ္ေစ ခ်ိန္းႀကိဳးျပတ္၍ျဖစ္ေစ ခ်ိန္းထားေသာ အခ်ိန္ထက္ေနာက္က်မွေရာက္ပါသည္။ ထိုအခါ
မိမိ တစ္ဦးတည္း ေတာင္ေပၚသို႔ အရင္တက္သြားႏွင္႔ေသာ ဆရာ ႏွင္႔ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို မီလိုမီျငား အေနာက္မွ အမီလိုက္တက္ရင္း လမ္းခုလတ္တြင္ေတြ႔ေသာဧည္႔သည္နိုင္ငံျခားသားမ်ားႏွင္႔ စကားစျမည္
ေျပာကာ အဂၤလိပ္စကားကိုေလ႔က်င္႔ခဲ႔ရပါသည္။ေတာင္ထိပ္သို႔ေရာက္ေသာအခါအျခားဧည္႔သည္
တစ္ေယာက္ေယာက္ကိုစတင္ ႏႈတ္ဆက္ မိတ္ဆက္ကာ လမ္းတြင္ေတြ႔ေသာ ဧည္သည္ႏွင္႔ေျပာၿပီးေသာ စကားမ်ားကိုသာ ျပန္လည္ ေလ႔က်င္႔ပါေတာ႔သည္။
မင္းဝံေတာင္တန္းႀကီးတစ္ဘက္သို႔ ေနဝင္ၿပီးေသာအခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႔သူငယ္ခ်င္းမ်ား သည္ မိမိေတြ႔ႀကံဳ ခဲ႔ေသာ ဧည္႔သည္မ်ား အေၾကာင္းနွင္႔ မိမိ၏ဆက္လက္ေလ႔လာရန္လိုအပ္ခ်က္မ်ား ၊ ဆက္လက္ေလ႔လာရမည္႔အေၾကာင္း အရာမ်ား အေၾကာင္းကို မေမာတမ္းေျပာဆိုရင္း ေတာင္ေျခသို႔ တစ္ဟုန္တည္း ဆင္းလာေလ႔ရွိခဲ႔ၾကသည္။ ေတာင္ေျခသို႔ေရာက္ေသာအခါ စက္ဘီးကိုယ္စီျဖင္႔ မိမိအိမ္အသီးသီးသို႔ ဆာေလာင္ေနေသာ ဝမ္းဗိုက္မ်ားႏွင္႔အတူ အျပန္ခရီးကိုႏွင္ခဲ႔ၾကရပါသည္။

ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အဂၤလိပ္စကားေျပာ သင္တန္း မွေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူအခ်ိဳ႕ႏွင္႔ မႏၱေလးေတာင္ေပၚတြင္ ေရာက္ရွိ ေနပါသည္။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏ တက္တက္
ႁကြႁကြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေလ႔က်င္႔ေျပာဆိုေနပံုမ်ားကို ၾကည္႔ရင္း ရင္ထဲတြင္ၾကည္ႏူးေနမိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္ကေလ႔က်င္႔ေန႔ပံုမ်ားကို ၾကည္႔ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဆရာမ်ားလည္း ဤသို႔ခံစား ခဲ႔ၾကလိမ္႔မည္ဟုယံုၾကည္မိပါသည္။

ယခု ဆိုလွ်င္ … ညေန ေနဝင္ခ်ိန္ကိုေစာင္႔စားရင္း ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား နဲ႔ စကားလက္ဆံုၾကေနသာ နိုင္ငံျခားသားခရီးသြားဧည္႔သည္မ်ား၊ မႏၱေလး ၿမိဳ႕၏ ညေနဆည္းဆာအလွကို ခံစားရင္း အမွတ္တရ  ဓာတ္ပံုရိုက္ယူေနေသာ အရြယ္စံု၊အသက္အရြယ္စံု၊ႏိုင္ငံအစံုမွ ဧည္႔သည္မ်ား ႏွင္႔ ၎တို႔၏ ဧည္႔လမ္းၫႊန္မ်ားကိုလည္းမႏၱေလးေတာင္ထိပ္ ေႃမြႀကီးႏွစ္ေကာင္ဘုရားအနီးဝန္းက်င္ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ အလုပ္ကိုယ္စီ၊ ခံစားခ်က္ကိုယ္စီျဖင္႔ ေရာက္ရွိေနၾကပါသည္။ ဤကဲ႔သို႔ေသာမႏၱေလးေတာင္ေပၚမွျမင္ကြင္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားေလ႔လာသင္ယူခါစ ဘဝအစ၊ ကၽြန္ေတာ္၏ အခ်စ္ဆံုးအတန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္၏ ေက်းဇူးရွင္ဆရာသမားမ်ားကို အၿမဲတမ္း ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ေစေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားပင္ျဖစ္ေနပါဦးေတာ႔မည္။

                                                                                                  ခြန္မင္းဆက္
                                                                                  Proficiency in English Programs


 

Comments